donderdag 12 december 2013

OEPS...en wat doe je dan?

Ik heb genoten van de reacties op mijn vorige blogbericht, zelfs na weken krijg ik nog steeds prive mailtjes van quiltsters die de 'boodschap' van het verhaaltje herkenden, en dat deed me goed. In de tussentijd ben ik druk geweest met van alles in de winkel en thuis, en als het lukt kruip ik ook zelf achter mijn machientje!

Zo maakte ik pas geleden dit quiltje, ongeveer de maat van een fat quarter. Heerlijk vind ik dat om te doen, mijn allereerste quiltje was een mini en ik ben er nog steeds gek op. Deze startte ik op een zaterdagavond, geinspireerd door de leuke patronen van Cheri. Dit was een gratis patroon, maar 2 stoffen als kleurcombinatie dus die had ik snel uitgezocht in mijn voorraad. Al laat op de avond zette ik alle blokjes aan elkaar...
en toen ik ernaar keek toen het af was zag ik dat er natuurlijk één blok andersom zat!Ik kon geen tornmesje vinden, want dat was de eerste gedachte. Het moet wél kloppen toch? Maar toen moest ik terug denken aan mijn eigen blogbericht...namelijk dat plezier het belangrijkste is van het maken van een quiltje. En dat ik vind dat je fouten moet durven maken.
En dus besloot ik dat het blokje zo mocht blijven zitten, en dat dit quiltje mij daarom voor altijd zal herinneren aan mijn blogbericht en dat het niet altijd perfect hoeft te zijn! Ik ben er blij mee, en weet je wat nou zo grappig is? Iedereen die het quiltje ziet vind hem leuker door dit eigenwijze blokje, want anders zou die maar heel 'gewoontjes' zijn :0)


Nu ga ik lekker verder met de voorbereidingen voor de kerstborrel morgen in de winkel. De boodschapjes zijn gedaan, de boom versierd en nu ga ik de glÜhwein voorbereiden, dan kan het nog lekker op smaak komen voor morgen.
Voor jullie allemaal alvast een fijn weekend (als je morgen niet komt borrelen) en gun het jezelf eens om komende tijd foutjes te durven maken ... :0)

Keep quilting

Image and video hosting by TinyPic

6 opmerkingen:

  1. Hey Sandra,
    Ik ben vlug je vorig bericht gaan lezen, prachtig verwoord!!!!
    Leuk dat eigenwijze quiltje.
    Veel plezier met je Kerstborrel!!!
    Grtjs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een onverwachts iets fout is toch spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha, het is juist geinig zo, er is al genoeg perfect in de wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien dat de Amish quilters daarom wel met opzet een fout in hun quilts maken...het wordt er spannender door om naar te kijken, leuk en lekker eigenwijs! Een pracht quiltje.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...