woensdag 22 oktober 2014

Bestemming (On)bekend!


Een pauze op mijn blog van 4 maanden...dat is nog niet eerder voorgekomen. En daar zijn goede redenen voor, het leek mij tijd om jullie bij te praten. Sorry mensen, geen plaatjes in deze blogpost, maar wel veel gemeende woorden.

De afgelopen maanden waren intens, er veranderde veel in mijn (dagelijks) leven. Na het sluiten van de winkel werkte ik met veel plezier in de nieuwe Unit, aan de bom's die liepen en nieuw van start gingen en aan het bijwerken van de webwinkel.
Ik had tijd om terug te kijken (tijdens het eindeloos lapjes snijden), en ik bedacht me een aantal dingen. Mijn spirituele kant komt niet zo snel ter sprake op een blog of in de winkel, maar bij deze moet ik je vertellen dat ik altijd lerend en zoekend ben. Op zoek naar zingeving en 'de reden waarom ik hier ben'.
En zo kijk ik ook terug op het hebben van de winkel, het was een veilige haven gedurende 5 jaar. Voor mij en, dat weet ik door alle verhalen van klanten, ook voor degenen die binnenstapten.
Maar eerlijk...al die tijd ging het mij niet om de lapjes! Die vond ik leuk en mooi, maar mijn echte interesse lag bij de mensen. Het verhaal en het waarom van iedere quilter die binnenstapte...
waarom mensen doen wat ze doen en hoe ze het doen. Iedereen is creatief, dat is mijn overtuiging en ik mis de quilts eigenlijk niet, ik mis de verhalen...
Daarom is het tijd voor mij om verder te gaan...ik moet verder gaan. Het voelt als een nieuwe stap waar ik naartoe wordt getrokken, een plek waar ik al mijn talenten kan inzetten om mensen te helpen:
creatief te zijn, zelfvertrouwen te hebben, te durven, te mogen laten zien wat je kan en wie je bent.
Wat dat precies wordt weet ik nog niet, ik volg mijn hart en bij mij is er aan ideeën nooit gebrek maar die hou ik nog even voor mijzelf.
Maar snappen jullie dat het niet meer over stofjes gaat ?? Die kun je ook ergens anders halen :0)
Ik kom iets anders brengen dat gaat over inspiratie, groei en creativiteit.

Er zullen geen nieuwe BOM's meer gaan starten, en de webwinkel blijft open zolang ik nog spulletjes heb om te verkopen. En die heb ik nog, ik heb alleen niet zo veel tijd nu om de webwinkel bij te houden nu maar toch...hou het maar in de gaten want er komen nog veel koopjes aan. Ik moet ervan af, ik heb ze nu niet meer nodig :0) En dat loslaten is ook best fijn, kan ik je vertellen.

Het is behoorlijk eng om jezelf zo bloot te geven, maar ik heb veel vertrouwen in het quiltwereldje en dus durf ik dat wel aan. Hier op mijn blog zal ik komende tijd schrijven over mijn eigen quiltwerkjes, haak-projecten (jaja!) en vooral over alles wat met inspiratie te maken heeft. Mocht dit niet jouw "cup-of-tea" zijn, dan dank ik je voor je steun en wens ik je veel geluk. Voor degenen die mijn 'reis' willen blijven volgen: heel graag!

Ik spreek jullie snel!

Stay Creative x


Image and video hosting by TinyPic

17 opmerkingen:

  1. Hoi, Sandra, Ga dat vooral doen, je hart volgen! Ik zal je ook blijven volgen, ik ben ook van de spirituele kant van alles! Lapjes zijn daarbij heel fijn, vooral om meditatief bezig te zijn.... Op dit moment ook zoekende, heb nu veel steun ( en plezier) aan het boek E2 (E kwadraat). Om dingen uit te proberen, en het is zo leuk geschreven! Het is een hulpmiddel! Geen bijbelachtig iets dat je een mening opdringt. Het lijkt verder ook wel of er steeds meer mensen hiermee bezig zijn, de reden daarvoor is waarschijnlijk dat er heel veel zielen geboren zijn in de afgelopen jaren die deze verschuiving in de mensheid mee willen maken. Ja, maar al die oorlogen dan? Nou, eerst moet de agressiviteit uit de mensheid, voordat er iets moois voor kan komen....kan alleen wat lang duren voor ons gevoel, maar die verschuiving komt er! Dat merk je zelf ook wel, denk ik... Maar al met al, ik blijf je graag volgen!
    Hartelijke groeten,
    Debbie Elting

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een moedige en begrijpelijke stap die je neemt. Mooi om te lezen dat je wil blijven groeien, en dat dit een vervolgstap is. Ik wens je veel wijsheid, geluk en succes toe voor de toekomst, ik lees graag welke richting je opgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat bijzonder om te zien hoe de ruimte die je hebt gecreëerd tot een volgend inzicht heeft geleid! Ik blijf je graag volgen en ben nieuwsgierig naar welke lichtjes nog meer opdoemen en mij vervolgens ook weer inspireren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan het helemaal volgen. Herkenbaar, dus volg je hart en geniet van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi geschreven blog, ik wil je dan ook via deze weg alle goeds wensen voor nu en de toekomst, ik zal je zeker blijven volgen :-)

    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is jou leven... dus lekker doen wat je hart zegt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volg je hart, en zie wat er op je pad komt.
    Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon doen wat goed voelt, succes!!!
    Ik blijf je nieuwe verhaal volgen ;-)
    Grtjs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan het me voorstellen en ben benieuwd welke richting je inslaat.
    Hartelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet doen wat je hart je ingeeft. Je hebt er lang genoeg over na kunnen denken. ( tijdens al die lapjes snijden!)
    Ik wens je al het goede.
    Groetjes van Corrine.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niets zo moeilijk om deze weg te gaan maar o zo bijzonder. Heel veel succes met de afronding en het nieuwe pad.
    Blijf vooral vertrouwen in jezelf.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes en veel sterkte en inspiratie met alles wat je gaaf doen. Groet ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op je vraag over het nut van het leven zal je geen eensluidend antwoord krijgen want dat bestaat niet. Iedereen houdt er een eigen zienswijze op na. Toen ik heel lang geleden met dezelfde vraag zat, zei een vriendinnetje: "loop niet zo te miepen, je leeft en maak er het beste van!". Ik weet niet in hoeverre ik je hiermee help, mij heeft het wel geholpen. Ik vind het dapper dat je een andere weg inslaat. Het is verleidelijk te blijven hangen in iets dat bekend en gezellig is. Heel veel nieuwsgierigheid toegewenst in een nieuwe fase. Kan moeilijk zijn maar wel erg spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Auckje, dankjewel voor je berichtje! Het spanningsveld tussen zoeken naar wat komt, en het leven in het hier en nu is inderdaad interessant :0) lief dat je deze tip met mij deelt

      Verwijderen
  14. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje achterlaat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...